Minden harmadik német már venne kínai autót
Egyre kevésbé utasítják el a távol-keleti modelleket, főleg az elektromos autókat, amelyeknek a technológiája akár jobb is, mint egy hazai konkurensé.
Egyre kevésbé utasítják el a távol-keleti modelleket, főleg az elektromos autókat, amelyeknek a technológiája akár jobb is, mint egy hazai konkurensé.
Németország az utolsó pillanatban megtorpedózta azt a korábban már mindenki által elfogadott uniós javaslatot, miszerint 2035-től nem lehet új, belső égésű motorral hajtott autót értékesíteni. Bár azt gondolhatnánk, hogy a német autóipar védelme miatt logikus ez a lépés, a későbbiekben igen komoly bonyodalmakat okozhat az EU-nak a német ellenállás.
Hét százalékkal, 8,3 millióra csökkent az eladott autóik száma tavaly, elsősorban a kínai Covid-helyzet és az ukrajnai háború beszállítói nehézségei miatt.
A németek lemaradtak, de kérdés, hogy a Nokia sorsára jutnak, vagy be tudják hozni a lemaradást.
Megbízhatóságban és marketingben jobb volt a vetélytársainál, és még szerencsésebb is a Volkswagen emblematikus kisautója, a Bogár. Bár már 50 évvel ezelőtt megelőzte gyártásban a Ford T-modellt, nem mindenben okult annak hibáiból.
Szinte minden kereskedőt érint a probléma Németországban.
1974-ben volt olyan alacsony az autóipari termelés, mint idén, elsősorban a félvezetőhiány miatt.
Jelentősen drágulhatnak a német ipar termékei, az autógyártók akár tíz százalékkal emelhetik áraikat a Handelsblatt című német üzleti lap összeállítása szerint.
A német autóipari csoport bemutatta mestertervét a következő tíz évre.
Ez nem a jól ismert dízelbotrány, itt a gyártók trösztellenes szabályokat sértettek az AdBlue kipufogógáz-tisztító adalék alkalmazása során. Megállapodtak ugyanis, hogy egységesen csak minimálisan teljesítik a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályokat.
Kihirdették 2020 legjobb oknyomozó cikkeit. A Direkt36 és a G7 egy-egy oknyomozó cikke nyert, a hvg.hu lélegeztetőgépekről szóló cikksorozata bekerült a legjobbak közé.
Minden harmadik német gépkocsit a világ legnagyobb autós piacán, a kínain adnak el. A pandémia csak fokozta a függést – állapítja meg a közszolgálati Deutsche Welle.
A német tartomány vezetőjének megtetszett a héten bejelentett kaliforniai törvény.
Több mint tíz éven át szárnyalt a német gazdaság legfontosabb motorjának tartott autóipar, újabb és újabb értékesítési rekordokkal. A korszak végét viszont nem csak a koronavírus-járvány okozta.
A Volkswagen-csoport szeretné a márkáit jobban elkülöníteni egymástól.
Minden környezetvédelmi kampány ellenére is évről évre egyre nagyobb és erősebb autókat vásárolnak a németek.
A bajszos, német Dieter Zetsche helyett, aki népszerű arca volt a Daimler vállalatnak, egy svéd érkezik.
A BMW, a VW és a Mercedes kezdenek egyre nagyobb volument produkálni gyártásban, miközben a kereslet is növekszik Európában. A valódi tömegpiac ugyanakkor még mindig Kínában van.
Közel három éve nem ment olyan jól a német autóipari cégeknek, mint most májusban.